קשה אבל אפשרי: כך תפסיקו לעשן – לבד

נכון, זה לא פשוט בכלל להפסיק לעשן. מדובר באתגר יום יומי ומורכב, אבל זה גם לא קשה מידי או בלתי אפשרי, והיכולת להפסיק לעשן טמונה בסופו של יום בדבר אחד ויחיד – בהחלטה
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
הפסקת עישון
אילוסטרציה: envato elements

להפסיק לעשן זה לא פשוט. רבים מנסים, מעטים מצליחים. אולם מבין אלו שמצליחים להפסיק לעשן – כמעט 80% מצליחים להפסיק לעשן לבדם, ללא כל עזרה תרופתית או תחליפי ניקוטין. הצלחתם הנה תוצר ישיר של ההחלטה לחדול מעישון – וההתמדה בה.

יעד ברור – מטרה ברורה!

קבעו לעצמכם יום ושעה בה תפסיקו לעשן, והגדירו את החלטתם במילים חיוביות ומעצימות – לדוגמא, "ביום שני אני מפסיק להיות משועבד ותלוי בסיגריות ויוצא לחופשי מתלות זו״. המשיכו לעשן כרגיל ובאותן כמויות עד לתאריך בו החלטתם להפסיק ואל תנסו לצמצם בהדרגה את כמות הסיגריות, פעולה כזו רק תהפוך את הסיגריות ליקרות ערך בעיניכם וחשובות במיוחד.

 

אין זמן טוב יותר מעכשיו

אל תאפשרו לעצמכם ליפול לדחיינות, אל תספרו לעצמכם שעכשיו זה לא זמן טוב להפסיק לעשן, אל תחכו לרגע אחר ולתקופה פחות לחוצה. עכשיו זה הזמן להפסיק לעשן ואין זמן טוב יותר מהרגע הזה. זה בסדר אם תמשיכו לחשוב על סיגריות גם אחרי שהפסקתם לעשן אבל במקום לספר לעצמכם כמה זה קשה וכמה אתם מסכנים, שנו את הגישה ושננו משפטים כמו כמה נהדר שאני לא מעשן יותר, אני כבר לא תלוי בסיגריות ולא משועבד להן.

 

בימים הראשונים הימנעו ממקומות בהם מעשנים

נכון שקיבלתם החלטה ונכון שאתם חזקים וממש אינכם מתכוונים לפגוע בתהליך, ובכל זאת, כמו בכל תהליך גמילה, הימים הראשונים מורכבים במיוחד ולכן מומלץ שלא תעמידו את עצמכם במבחן, ולא תפגשו אנשים שיעשנו לידכם וכתוצאה מכך אולי תתפתו להדליק סיגריה. רק אחת..

לאחר הימים הראשונים צאו לברים, למסיבות ולמפגשים חבריים ואל תקנאו במעשנים. הם רוצים ומייחלים ליום בו ממש כמוכם – גם הם יצליחו להיגמל מההרגל הנוראי הזה ויפסיקו להיות משועבדים לניקוטין.

 

סיגריה אחת לא תזיק? דווקא כן !

כן, גם סיגריה אחת תזיק ותסכן את הצלחת תהליך הגמילה, ולכן חשוב מאוד להפנים – כשמפסיקים לעשן פשוט מפסיקים לעשן. גם סיגריה אחת מיותרת ומרבית הנגמלים נופלים בה, מכיוון שלאחריה תגיע סיגריה נוספת ועוד אחת ועוד… הסיבה לכך טמונה בעובדה שכאשר מעשנים סיגריה אחת, מולקולות הניקוטין מגיעות שוב למוח ומשם הדרך לחזור לעשן קצרה במיוחד.

 

וותרו על תחליפי ניקוטין – לא צריך אותם

לא צריך להחליף התמכרות בהתמכרות אחרת, ובפרט כשמדובר בעישון סיגריות, עדיף פשוט להוציא אותן לצמיתות מחיינו ולא להמירן בתחליפי ניקוטין שבדיוק כמו הסיגריות עצמן רק מנציחים את המחשבה המוטעית שאתם מקריבים משהו. תחליפים המכילים ניקוטין הם חסרי תועלת מכיוון שהם שומרים על המשך ההתמכרות לחומר. הדבר דומה לכך שמכור להרואין המעשן את הסם מנייר כסף יתחיל להזריק את הסם לגופו.

לסיכום, כל אחד יכול להפסיק לעשן ולקחת על עצמו את ההחלטה החשובה שתשנה את חייו, תאפשר לו שוב לנשום בקלילות, להפסיק להיות משועבד לסיגריות ולזכות מחדש בבריאותו. בהצלחה!

———————

חגית זהבי

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות