5 דרכים לשיפור איכות החיים הנפשית

החיים המודרניים הם לא עניין פשוט. איך נדאג לשמור על השפיות, וליהנות ממה שיש? כמה עצות בסיסיות וטובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שלווה, שלמות, בריאות נפשית | אילוסטרציה: envato elements

אנו חיים בעולם בעל קצב מהיר, ולעתים קרובות מדי שוכחים את מצב בריאותנו הנפשית. לחץ, מתח והצורך להספיק הכל יכולים לשבש את החוסן הנפשי. בריאות נפשית טובה משפיעה כמובן על הגוף, על הביטחון העצמי, על האמביציה שלנו ועוד. איך מתגברים ומוצאים דרכים פשוטות להיות קצת יותר מאושרים?

1. תלמדו, תעשירו את הידע שלכם

השכלה תרומת לשיפור מצב הרוח. אם אתם סטודנטים, ועל הדרך אתם גם דואגים לרווחתכם הכלכלית העתידית – מעולה. אם כבר עברתם את הגיל, מחקרים רבים מעידים על כך שתרגול המוח בפעולות למידה כמו קריאה, כתיבה, מילוי תשבצים ומשחקי חשיבה, יכול להועיל גם למצב הרוח וגם לשיפור הזיכרון והפעילות הקוגניטיבית. אז איך אומרים? צא ולמד! מסתבר שזה גם בריא לנפש.

2. היו נוכחים ושימו לב לכאן ועכשיו

נכון, לפעמים לברוח מהמטלות והעומס, ולהסתגר בתוכנו יכול להיראות כמו פתרון קל. אבל, מסתבר שאם נשים לב לכאן ועכשיו בסביבה שלנו ובמצב שלנו, כלומר ממש להיות נוכחים בלי לחפש מקומות מפלט (הלו, אתם עם הרשתות החברתיות), נצליח לא לפספס חוויות שיכולות לעזור לנו לבצע שינויים חיוביים.

אז במקום לגלוש לחלומות בהקיץ כשאתם בנהיגה למשל, נסו ממש להסתכל על מה נמצא מולכם. מי יודע, אולי תגלו כמה דברים ממש יפים ומשמחים.

 

3. קחו זמן לעצמכם

אם אתם מנהלים אורח חיים עמוס, סביר להניח שאתם נמצאים בסטרס תמידי, או לפחות כזה שחוזר על עצמו בתדירות גבוהה. קחו לכם משימה נוספת, אבל כזאת שתקל עליכם בסופו של דבר: מצאו לעצמכם כמה דקות או שעה לעצמכם בכל יום, ועשו בזמן הזה פעילות שלא קשורה ליום יום שלכם. תשמעו מוזיקה, תרקדו, תעשו מדיטציה – רק זכרו שהשעה הזאת היא עבורכם ולמען עצמכם. בלי פעילות עבודה ברקע, כן?

 

4. תתחילו לזוז

ידוע לכל שפעילות גופנית חשובה לבריאות הגוף, אבל אולי לא מספיק שמים דגש על כמה היא חשובה לבריאות הנפשית. תתחילו לחשוב על פעילות גופנית שכן מעניינת אתכם, זה יגרום לכם גם להיראות טוב וגם להרגיש טוב.

פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, שגורמים לשיפור מצב הרוח וזה גם פרק זמן של הפסקה מחיי היומיום. אפשר לשלב את הפעילות עם העצה הקודמת: זמן לעצמכם.

אם אתם לא אנשי חדר כושר, יש אינספור סוגי פעילות גופנית שיכולה לעזור. אפילו טיול בערב עם הכלב שלכם. אל תשכחו שפעילות גופנית גם מרוויחה את ההזדמנויות לפגוש אנשים חדשים, בעלי תחומי עניין דומים לשלכם.

 

5. תתנו יותר

כן, להתמקד בעצמנו זה חשוב, כמו שכבר אמרנו, אבל מסתבר שנתינה היא דרך גם להחזיר לאחרים וגם לתרום לבריאות נפשית טובה יותר. נתינה מעניקה לנו את האפשרות לסייע לאחר, וגם מקנה לנו תחושת ערך עצמי שמגבירה את הביטחון. יש דרכים רבות להתנדב או לסייע לאחר, החל מהתנדבות בעמותות שונות ועד סיוע לחבר או השכן הבודד שגר לבד, וממש ישמח לקבל צלחת עם ארוחה קלילה שבישלת.

—————————-

רויטל שבי

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות