תוספי התזונה שיסייעו בשמירה על לחץ דם תקין

יתר לחץ דם הוא מצב הפוגע בלא מעט אנשים, שמרביתם לא מודעים לכך, או לסכנה ללב וכלי הדם שהוא נושא עמו. כמה תוספי תזונה שעוזרים למנוע את המצב המסוכן הזה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מדידת לחץ דם | צילום: envato elements
מדידת לחץ דם | צילום: envato elements

יתר לחץ דם היא בעיה שכיחה, הפוגעת בכ־15%־20% מהאוכלוסייה הבוגרת. מרבית האנשים הסובלים מהבעיה, הנחשבת לאחד הגורמים המשמעותיים למחלות לב וכלי דם, אינם מרגישים תסמינים למרות מסוכנותה. מדובר במחלה כרונית הדורשת טיפול רפואי מקצועי לאורך זמן, אולם יש גם דרכים נוספים באמצעותן אפשר להשפיע על לחץ הדם.

מחקרים מצאו שיש כמה תוספי תזונה שיכולים לסייע בהורדת לחץ דם, אבל בראש ובראשונה, אומרים הרופאים, שינוי באורח החיים יכול לשפר באופן משמעותי את לחץ הדם ואת הבריאות בכלל: תזונה נכונה, שילוב של פעילות גופנית סדירה, שינה מספקת, הפחתת אלכוהול או הימנעות לחלוטין ממנו, כמו גם גמילה מעישון יכולים לסייע מאוד. וגם מדיטציה או כל מה שעוזר לכם להפחית מתח – בהחלט יעזרו פה.

אז איזה תוספים יעזרו בהורדת לחץ הדם?

 

מגנזיום

אולי שמעתם שמגנזיום יכול לסייע לכם לבעיות שינה ולהרגיע חרדה, אבל הוא גם יכול לשמור על לחץ הדם שלך ברמה תקינה. על פי מחקרים שונים, צריכה לא מספקת של מגנזיום יכולה לגרום להתפתחות יתר לחץ דם. מחקר שערך משרד הבריאות הקנדי הראה שמחסור במגנזיום מוביל למחסור באשלגן בדם ולהצטברות נתרן בתאים, ובעקבות כך לעלייה בלחץ הדם. מינון מומלץ: 400-600 מ"ג, מומלץ ורצוי להתייעץ עם הרופא, במיוחד אם אתם סובלים ממחלת כליות.

 

סידן

רוב האנשים יקבלו את כל הסידן שהם צריכים מהתזונה שלהם, אם יאכלו מזונות עשירים בסידן כמו חלב, יוגורט, גבינה ועוד. מחקר שנערך במכון הלאומי לבריאות בארצות הברית הראה שבקרב אנשים הצורכים כמויות נמוכות של סידן, קיימת נטייה ליתר לחץ דם, וכי עלייה בצריכת הסידן יכולה להוריד את לחץ הדם אפילו אצל אנשים בריאים. כמובן שנדרשים מחקרים נוספים בנושא.

 

אשלגן

מחקרים רבים מצאו שאנשים הצורכים מינונים גבוהים יחסית של אשלגן בתפריטם הם בעלי לחץ דם נמוך, בהשוואה לאנשים הצורכים מינונים נמוכים יחסית של אשלגן. בנוסף, הראו המחקרים כי צריכת מזון עשיר באשלגן ודל בנתרן מביאה להפחתה בלחץ הדם וסיבוכיו השונים. בעקבות המחקרים המליץ משרד הבריאות האמריקאי להקפיד על צריכת רמות נאותות של אשלגן בתפריט על ידי אכילת מזונות כמו אבוקדו, בטטה, תרד ובננות.

 

ויטמין C

מי ידע שוויטמין C יכול לעזור גם בשמירה על לחץ דם תקין? מחקרים הראו כי לאנשים עם רמות ויטמין C נמוכות יש נטייה גבוהה יותר ללחץ דם גבוה, מאשר לאלה עם רמות אופטימליות. בסקירת ספרות של שמונה מחקרים, תוספי ויטמין C נקשרו לירידה משמעותית ברמות לחץ הדם.

חוקרים סבורים כי הסיבה לכך היא שוויטמין C פועל כמשתן, המפריש עודפי נוזלים ומלח מהגוף, מה שבסופו של דבר עשוי להוריד את לחץ הדם. בנוסף, ויטמין C תורם גם לטיפול בגורמי סיכון נוספים ליתר לחץ דם, כגון עישון. נמצא כי בקרב מעשנים, רמות הוויטמין נמוכות משמעותית לעומת הלא־מעשנים.

 

אומגה 3

לחומצות שומן אומגה 3 יש תפקידים שונים בגוף, כולל שמירה על בריאות הלב ועל גמישות כלי הדם. מחקרים חדשים אף מראים כי בשילוב עם דיאטה להפחתת משקל הן מצליחות להפחית את לחץ הדם. לא חייבים לצרוך כתוסף תזונה, אבל אפשר ורצוי להעשיר את התזונה שלכם באגוזים וזרעי צ'יה, סלמון או טונה.

—————————

רויטל שבי

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות