6 טיפים לשנת לילה אמיתית וטובה

אי אפשר, ובעצם לא צריך להתווכח עם מה שחוקרים גילו כבר מזמן – על מנת לתפקד טוב, צריך לישון מספיק שעות בלילה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אילוסטרציה: envato elements
שינה על שולחן העבודה אינה עוזרת לכלום | אילוסטרציה: envato elements

אדם ממוצע מבלה כשליש מחייו בשינה, ושינה איכותית היא ללא ספק מהדברים החשובים ביותר בחיינו ובכל זאת, רבים מאיתנו מוותרים על שנת לילה מספקת וטובה, וחבל. לפניכם 5 טיפים לשינה טובה שלא צריך לישון עליהם – אלא פשוט לקרוא וליישם.

החיים המודרניים מחייבים לעתים ויתור על שעות שינה, או אפילו שינה בתנאים שאינם אופטימליים. צריך לנסות לא להיכנע לזה – שינה אמיתית ובריאה אינה נמדדת רק במשך הזמן שבו עינינו עצומות.

 

ותרו על שתיית קפה לפני השינה 

לקפאין יש השפעה לא טובה על השינה והוא עלול להפוך את שנתנו ללא רציפה ולפחות נינוחה. מה גם שקפה משתן ואף אחד לא אוהב להתעורר באמצע הלילה ולרוץ לשירותים. לכן, מומלץ לשתות את כוס הקפה האחרונה כחמש שעות בטרם ההירדמות.

 

בלי אלכוהול, בלי סיגריות 

אם חיפשתם סיבה טובה להיגמל מעישון ולהפסיק להכניס רעל לגוף, הנה עוד אחת: ניקוטין הוא חומר ממריץ ומעורר וככזה הוא פוגע באיכות השינה. גמילה מעישון, מעבר לכל התועלת הבריאותית המובנת מאליה, גם תהפוך את שנת הלילה לאיכותית יותר.

לגבי אלכוהול – נהוג לחשוב ששתייה טובה לשינה. ואכן, אלכוהול מאט את פעילות גלי המוח ובכך עוזר להירדם. ושתיינים רבים מצאו את עצמם מנמנמים זמן קצר כבר לאחר דרינק אחד. אבל זו תרדמה שאינה עמוקה ובדרך כלל אינה רצופה, ומי שנרדם כתוצאה משתיית אלכוהול עלול למצוא את עצמו ערני לחלוטין באישון ליל.

 

שגרה של נחת  

קוראים לזה היגיינת שינה, וכן, יש דבר כזה. כבר כשעה לפני השינה תתחילו "להוריד הילוך״ ולאפשר לגופכם להירגע באופן הדרגתי ומלא. אמצו לעצמכם הרגלים נעימים ושקטים: שתו כוס תה חמימה (ללא קפאין) או עשו אמבטיית קצף נעימה, והיכנסו למיטה כשאתם שלווים, נינוחים ורגועים.

 

שינה בשעות קבועות  

זה אולי נשמע קשה, אבל בינינו – זה רק עניין של הרגל. נסו להרגיל את הגוף לשינה בשעות קבועות וכן להתעוררות בשעות קבועות – הרגל נהדר זה יכין את הגוף ואת הנפש לשינה וישפר משמעותית את איכותה.

 

היכנסו למיטה רק כשאתם חשים עייפות  

כפי שכתבנו מעלה, חשוב להנמיך את פעילות היום כשעה לפני שאתם הולכים לישון, וכך לאט ובהדרגה להיכנס למצב נעים ושקט. היו קשובים לגופכם ולסימניו והיכנסו למיטה רק כאשר אתם חשים בעייפות ההולכת וגוברת, אחרת תתקלו בקשי הירדמות מיותרים.

 

טקסים קטנים למחשבות 

מומלץ לפני השינה לקחת נשימות עמוקות ולמנות את כל הדברים הטובים שקרו באותו היום ואפילו לכתוב אותם ולהודות עליהם, כי בעצם למה לא.. מומלץ אף לנצל את הזמן השקט לפני השינה על מנת לבקש בקשות ליום שיבוא, ולהקשיב לדברים העמוקים והחשובים העולים מן הנפש הרגועה.

__________________

אסינה ענת ארדר

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות