בשביל הבריאות: הכירו את זמני העיכול של מאכלים נפוצים

פירות נספגים בגוף מהר, מיץ פירות אף מהר יותר, בשר לאט את הזמן. הכירו את זמני העיכול של מאכלים שונים
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email

הזמן בו המזון שוהה בקיבה משפיע על תחושת השובע והרעב שלנו. אז כמה זמן לוקח לבשר להתעכל בגוף ואיזה פירות מתעכלים מהר במיוחד? קבלו מדריך מזורז לזמני העיכול השונים של מאכלים שכולנו מכירים.

אלכוהול

נספג בחלקו ישירות בקיבה, בפרט כשהיא ריקה, ובחלקו עובר למעי הגס שם הוא נספג בתוך כ- 20 דקות בלבד.

מיצי פירות טבעיים

מיצי ירקות ומיצי פירות טבעיים, ובכלל זה מרק ירקות, יספגו בקיבה בין 15 ל- 20 דקות.

מים

על קיבה ריקה המים עוברים באופן מיידי למעיים ללא כל עיכוב.

פירות

זמני העיכול משתנים מעט בין פרי לפרי. אבטיח ומלון יתעכלו תוך חצי שעה, כך גם תפוזים וענבים, ואילו אגסים, אפרסקים ודובדבנים זקוקים לזמן רב יותר של כ- 40 דקות.

מוצרי חלב

גבינת קוטג' זקוקה ל-120 דקות עיכול (גם לכם יצא שעתיים?) בעוד שגבינת שמנת תתעכל רק לאחר כ- 4-5 שעות.

מוצרים מהחי

ביצה שלמה זקוקה ל- 45 דקות ואילו חלמון הביצה לבדו לכ- 30 דקות.

בשר בקר ובשר כבש לעומתם יצריכו זמן עיכול של בין 3 עד 4 שעות.

אגוזים וגרעינים

אגוזים, שקדים, בוטנים, אגוזי קליפורניה וקשיו מצריכים בין שלוש לארבע שעות עיכול ואילו גרעינים שחורים ושומשום שעתיים בלבד.

פחמימות מורכבות ודגנים

גריסים, שיבולת שועל, כוסמת, חיטה ודוחן כשעה וחצי. כך גם קטניות כמו עדשים, אפונה, וחומוס, ואילו פולי סויה זקוקים לזמן רב יותר הנע בין שעתיים לשלוש.

מזון חצי נוזלי

פירות וירקות מרוסקים, בין 20 ל- 30 דקות בלבד.

סלט ירקות

סלט ירקות טעים ועשיר המורכב מירקות מגוונים דוגמת בצל, חסה, מלפפון, עגבנייה, פלפל אדום או כתום, קולורבי, פטרוזילייה ושלל ירקות נוספים זקוק לזמן עיכול הנע בין 30 ל – 40 דקות.


ד'ר ענבל לוסטיג

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות