האם באמת חשוב לאכול ארוחת בוקר ?

אמ;לק: כן. ובפירוט – זו ארוחה שעושה טוב למוח, ללמידה, לזכרון ולמשקל הגוף. העיקר שהיא תהיה איכותית. ואפשר גם להסתפק בבננה
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
מוזלי דגנים ארוחת בוקר שיבולת שועל
דוגמה לארוחת בוקר בריאה ואיכותית. מוזלי משיבולת שועל

ארוחת בוקר נחשבת לארוחה החשובה ביום וזאת מכיוון שמדובר בארוחה הראשונה לאחר צום לילי ממושך הנע בין 10-12 שעות. לפי מחקרים, מצבם הבריאותי של אנשים אשר הקפידו לאכול ארוחת בוקר מאוזנת נמצא טוב יותר והם נטו פחות להשמנה, גם אם במהלך היום צרכו יותר קלוריות.

תרומתה של ארוחת הבוקר

ארוחת בוקר משפרת את הפעילויות הקוגניטיביות ומעודדת את פעילותו התקינה של המוח, את יכולת הריכוז, הלמידה והזיכרון.  ככל שארוחת הבוקר מזינה ומאוזנת יותר, כך תפקוד המוח יעיל יותר. על כן חשוב שארוחת הבוקר תכלול מזונות מגוונים דוגמת ירקות ודגנים מלאים. בנוסף, ארוחת הבוקר תעזור בשמירה על משקל גוף תקין בכך שתמנע מאיתנו להגיע מורעבים וחסרי סבלנות לארוחת צהריים.

ועדיין, אנשים רבים סבורים כי אכילת ארוחת בוקר מגבירה את תחושת הרעב ופותחת את התיאבון. הדבר אינו נכון אם מקפידים לאכול ארוחת בוקר נכונה ומאוזנת שאינה מבוססת רק על פחמימות וסוכרים (פרוסת עוגה למשל). ארוחת בוקר מאוזנת תמנע תחושת רעב פתאומי במהלך שעות היום ותצמצם את הסיכוי לזלילה מיותרת.

ואולם אם נוכחתם לגלות שאתם לא אנשים של ארוחת בוקר ואין לכם תיאבון בשעות מוקדמות, זה בסדר. לא מומלץ לאכול בכוח, אך השתדלו שלא לדחות את הארוחה הראשונה לשעות הצהריים וזאת על מנת שלא תגיעו לארוחה זו תשושים ורעבים.

דוגמאות לארוחת בוקר מאוזנת, טעימה ובריאה:

דייסת שיבולת שועל – קוואקר

דייסה שיבולת שועל היא פחמימה המכילה סיבים תזונתיים, אשלגן, חומצה פולית וסידן. שיבולת שועל תורמת לתחושת שובע ומסייעת בהורדת רמות הכולסטרול בדם.

פצצת אנרגיה – בננה
למי שאין זמן לעמוד ולהכין לעצמו ארוחת בוקר, בננה היא ללא ספק פתרון מהיר, בריא ומזין. אכילת בננה תמלא אתכם באנרגיה ובתחושת שובע. מומלץ להוסיף לאכילת הבננה כמה שקדים או אגוזים אשר יאטו את ספיגת הסוכר.

דגני בוקר

דגני בוקר הם פתרון מזין מהיר ובריא אולם חשוב מאוד לוודא כי מדובר בדגנים מלאים, מופחתי סוכר ועשירים בסיבים תזונתיים. ניתן להוסיף לדגני הבוקר משקה שקדים או משקה סויה ולתבל בתפוח או בננה טעימים.

ועוד טיפ קטנטן וחשוב..

נסו להמיר את כוס הקפה בכוס מים חמימים עם מיץ מחצי לימון. זהו המשקה הבריא הטבעי ביותר. שתיית מים חמימים עם לימון עשויה לעזור לירידה במשקל, תחזק את המערכת החיסונית ותעלה את רמות האנרגיה וכך, לא רק שתרוו את גופכם בנוזלים, גם תהנו מיתרונות בריאותיים שייטיבו עם הגוף כולו.

שיהיה לכם יום נעים ובריא.

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות