מזונות העל שיחזקו לכם את המערכת החיסונית

חמישה סופר פודס לשיפור יכולת ההגנה של הגוף נגד הווריאנטים
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on email
תבלינים ומזונות על. צילום: pixabay.com
תבלינים ומזונות על. צילום: pixabay.com

הסופר פודס הם כבר מזמן לא סוד שמור של טבעונים, ואיש כבר אינו מחריש את נטילת הספירולינה, זרעי צ'יה וג'וגי ברי. הדרך הטובה ביותר לחזק את המערכת החיסונית, או למעשה את יכולת העמידה של הגוף בפני וירוסים, חיידקים ושאר צרות, היא על ידי תזונה נכונה ומדויקת. על רקע שנת הקורונה והתרבות הווריאנטים השונים של המחלה, מומלץ להכיר חמישה מזונות על שיעמידו אתכם במקום טוב יותר נגד הווירוסים החדשים. כי לא על המסכה לבדה!

  1. מרק עוף

כן, שוב סבתא צדקה. אחד מהלהיטים של החורף, עם או בלי שקדים, הוא בעל יכולת מוכחת כנוגד דלקות, בדגש על דרכי הנשימה. הסיבה לכך היא הריכוז האיכותי של הדברים הטובים שמתבשלים בסיר: שום, בצל, גזר, ג'ינג'ר, עלים ושורשים של סלרי, פטרוזיליה וכוסברה. לא צריך לחכות שיהיה קר בחוץ כדי ליהנות ממרק טוב שהוא פצצת בריאות של ממש.

  1. סלמון

אבץ הוא אחד מן הסודות השקטים של התזונה, אבל יודעי דבר שודאגים להתחזק בו עם בוא החורף, או סתם כך על בסיס קבוע, מכירים מקרוב את סגולותיו. לגוף האדם אין צורך בכמות גדולה מן המינרל הזה, אבל יש לו חשיבות רבה במניעת שפעת והצטננויות למיניהן. כמו כן, נוכחות של אבץ בגוף קשורה לריפוי פצעים על העור, כמו אקזמה או אטופיק דרמטיטיס, ומחקרים מצאו קשר בין ירידה ברמת האבץ בגוף לעלייה במשקל.

דג הסלמון מכיל כמות מכובדת של אבץ, אבל חשוב לחפש את גרסת הפרא שלו, גם אם מיובאת ומקוררת, ולא את הגרסה המדולדלת של בריכות הגידול.

אבץ נמצא בכמויות יפות בין היתר גם בקטניות, גרעיני דלעת, פיסטוקים, שיבות שועל, קינואה וטופו.

  1. כורכום

התבלין הכתום בעל הטעם הדומיננטי מכיל את הרכיב כורכומין, נוגד דלקת חזק ואיכותי. הכורכומין מגביר את ייצור תאי T, שהם סיירת מטכ"ל של מערכת החיסון, כלומר הכלי מס' 1 של הגוף במאבק נגד מזהמים וחיידקים.

  1. תפוזים

שנת הקורונה אופיינה בחיסול מלאי הוויטמין C מעל מדפי חנויות הטבע, בתי המרקחת ורשתות הפארם. את הוויטמין היעיל הזה תמצאו בגרסה טבעית, חיה ובועטת בפירות הדר, בדגש על תפוזים. פירות ההדר מתייצבים על המדפים בול בזמן – החל מהסתיו ולאורך החורף והאביב, עונות המתאפיינות בהצטננויות, שפעות, התקררויות ויתר מרעין בישין. ויטמין C בגרסתו הבריאה הוא צעד מצוין במאבק בהן.

  1. ג'ינג'ר

דרך מצוינת למנוע הצטננות ושפעת: חתכו פרוסה יפה של שורש ג'ינג'ר ושימו בכוס מים רותחים / תה ירוק. שורש הג'ינג'ר מכיל כמות רבה של נוגדי חמצון ודלקות וברפואה הסינית המסורתית מרבים לרקוח ממנו תרופות. והמהדרין לועסים את חתיכת הג'ינג'ר בסיום השתייה.

אתר החדשות briuti.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות